Monday, September 16, 2019

BBM3410Satu2019: Diri

Assalamualaikum.

 Nama diberi Nor Fatin Syuhaida Bt Abdul Gani. Saya berasal dari Sik, Kedah. Saya merupakan pelajar Universiti Putra Malaysia yang bernombor matrik 188350 dan merupakan pelajar Fakulti Bahasa Moden dan Komunikasi. Saya mengambil jurusan Bahasa dan Linguistik Melayu. Tempoh pengajian saya adalah selama 3 1/2 tahun. Saya berasa sangat teruja setiap kali dapat belajar sesuatu yang baharu terutamanya dalam bidang bahasa yang berkaitan dengan interpretasi dan penterjemahan. Saya tinggal di Kolej 12. Hobi saya ialah memasak tetapi hobi tersebut hanya mampu diteruskan di rumah sahaja kerana kini saya tinggal di kolej. Memandangkan semua pelajar tidak dibenarkan dengan memasak di kolej, jadi saya lebih suka keluar bersiar-siar bersama rakan-rakan ketika masa lapang. Saya sangat menyukai satu tempat di kawasan UPM iaitu Bukit Ekspo kerana saya dapat menghayati keindahan alam seperti berjalan-jalan di tepi kolam sambil memberi makan ikan-ikan di kolam berkenaan. Selain itu, saya juga suka menyertai aktiviti-aktiviti yang dianjurkan oleh pihak kolej.
Sekian sahaja dari saya.

No comments:

Post a Comment